Att äta eller inte äta..

en väldigt produktiv dag i skolan. jag och min kompis har ett gemenstamt problem, att gå ner 10 kg. vilket har visat sig lättare sagt än gjort. att blogga om att banta kanske ger ger en liten knuff i rätt riktning!
lite som att jag blir min egen coach :)

dagen började med att jag skulle gått å tränat men jag låg kvar i sängen lite för länge. hann inte me frukost så de blev en macka på vägen. jag hade förberett mig ganska bra med egen liten matlåda, men när klockan blev framåt 15 snåret så blev de en godispåse....för 30 kr!! holy crap.. så onödigt. och en coca cola, ska de va så ska de.

idag hade vi kvällsföreläsning så de slank ner en macka, som smakade luft och socker.
sammanfattningen av denna dagen blir: onyttig

undrar om jag ska ge betyg på mina dagar.. på en skala 1 till 5. 5 e bäst. en dag som e 5p äter man inget onyttigt plus att man har gått å tränat. en dag som e 1.. jaa ni fattar. de e typ en fredag med vin å ostbågar- så på en vecka ska jag samla så många poäng som möjligt. max blir..   hm.. 35p! om jag lyckas me de så får jag köpa mig nåt fint. att få över 20p måste ändå klassas som VG.
1p = ingen träning, onyttig mat, alkohol/läsk
2p = träning, men onyttig mat, alkohol(läsk
3p= ingen träning men äter nyttigt
4p = träning och nyttig mat, men kanske trillar dit på nåt sockerhöjande framåt eftermiddagen
5p = träning och en hel dag med bara massa nyttigheter.

jag har försökt att göra ett diagram oxå! men de e inte helt bra än. så att jag kan få min egen lilla vikt kurva ;)
ja nu jävlar! 10 kg till nyår. hur svårt kan de va?!

idag va jag inte duktig, jag fick bara 1p. igår oxå bara 1p. det bådar inte gott för denna veckan.
imorn ska jag försöka mig på en 5a!

den somväger minst när han dör vinner!

i'm out

kolla zizezero.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Anonym

You go girl! :D

Och december närmar sig med stormsteg! Då jeeeklar!

2008-09-23 @ 21:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0